نکات چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک

نکات چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک می تواند یک چالش باشد، اما به همان اندازه که سخت به نظر می رسد، تزئین اتاق های نشیمن کوچک اغلب راحت تر از اتاق های بزرگتر است، به خصوص با بودجه ای کم.

۱۳۹۹/۰۷/۰۶

قانون اصلی طراحی برای یک اتاق نشیمن کوچک همانند یک اتاق بزرگتر اعمال می شود: مبلمان متناسب با فضا را انتخاب کنید و سعی نکنید زیاد در این فضا وسیله بگنجانید.

این حرف آسان تر از عمل است. اما این نکات و ایده ها برای چیدمان مبلمان برای اتاق های کوچک نشیمن ممکن است الهام بخش شما باشد و به شما نشان دهد که کمتر می تواند بیشتر باشد.

  • چیدمان اتاق نشیمن کوچک با کمد و کشوهای زیاد را درنظر داشته باشید. نیمکت هایی که در دارند و می توانید داخل آنها کلی وسایل اضافی مثل بالش و پتو و یا حتی اسباب بازی های بچه  را جا بدهید.
  • دیوارهای بلند جای مناسبی برای طبقه های چوبی هستند. از این فضا برای به نمایش گذاشتن اکسسوری های تزیینی و یا کتابهای خود استفاده کنید.
  • ممکن است شما برای همیشه یک اتاق نشیمن کوچک نداشته باشید اما مبل شما ممکن است ده سال یا بیشتر دوام داشته باشد، پس مبلی را انتخاب کنید که جمع و جور، راحت و ارزان باشد.
  • مبل های تختخوابشو گزینه مناسبی برای شما هستند، اگر هم بخواهید تغییر مکان بدهید این نوع مبلمان همه جا برای خودشان جا پیدا می کنند.
  • صندلی های سبک ناهارخوری انتخاب کنید. هر نوع صندلی با ظاهری سنگین و رنگی تیره می تواند فضا را کوچک تر نشان دهد. صندلی های بدون دسته های پهن و یا بدون پشتی های بلند مناسبند.
  • برای میزجلو مبلی سعی کنید از صفحات شیشه ای و شفاف استفاده کنید. داشتن کشو و محفظه هایی که بتوانید در آنها وسایل پذیرایی و ظرف شکلات و یا مجله و کتاب ها را در آنها جا بدهید یک حسن عالی است.
  • ابتدا تکه های بزرگتر خود را مانند مبل و با رنگهای خنثی و روشن انتخاب کنید. سپس با مخلوط کردن در قطعات کوچکتر در سبک ها و رنگ های مختلف، سلیقه و بافتی که می خواهید را اضافه کنید. این فضای شما را جالب نگه می دارد. در فضاهای کوچک بسیار مهم است که وسایلی را با احساس سبکتر انتخاب کنید و رنگها و الگوها را ساده نگه دارید. در فضاهای کوچکتر، رنگ معمولاً در مقادیر کمتر بهتر به نظر می رسد، مانند بالشها یا لوازم جانبی مانند گلدان یا لوستر و آباژور.
  • یک مبل با کشوهای مخفی برای خانواده ای با فرزندان کوچک مناسب است. در یک فضای کوچک، به حداکثر رساندن ذخیره سازی ضروری است. فضای ذخیره سازی حتی می تواند در اطراف و زیر پنجره ها نیز طراحی شود، بنابراین نگذارید یک پنجره به مانعی تبدیل شود. اسباب بازی ها را می توان در واحد ذخیره سازی کوچکتر مثل جعبه و سبدها نگهداری کرد، در حالی که کمدهای بزرگتر می تواند تلویزیون و سایر موارد را در خود جای دهد.
  • غالباً یک پنجره یا عنصر دیگر بهترین نقشه ها را خراب می کند. اگر کنسول یا کاناپه روی دیوار بلند جایی نداشته باشند، میتوانید کاناپه را در وسط اتاق روبروی تلوزیون گذاشته و پشت آن کنسول را قرار دهید. با این عمل شما فضا را به دو قسمت کرده اید و می توانید برای فضای دوم خود برنامه ریزی کنید.
  • در فضاهای کوچک حداکثر از سه رنگ استفاده کنید ، اما یک پالت دو رنگ بهترین عملکرد را دارد. یک پالت رنگ کاملاً سفید می تواند در فضاهای کوچک زیبا باشد. روشهای آسانی برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک هست که می توانند به شما برای چیدمان بهتر فضا کمک کند.
  • قبل از انتخاب رنگ دیوار، وسایل خود را خریداری کنید. بیشتر افراد برعکس کار می کنند و ابتدا رنگ دیوار خود را انتخاب می کنند و بعداً متوجه می شوند که نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند و یا ناامید می شوند زیرا نمی توانند وسایل متناسب را پیدا کنند.
  • وسایل را به حداقل برسانید. یک مبل، یک صندلی و یک میز یک قانون عالی است. پس از افزودن این عناصر، اگر جای بیشتری دارید، عالی است. اگر نه، پس موضوع وسایل اضافی را فراموش کنید.

برای خواندن دلایل اینکه چرا فضاهای کوچک بهترین فضاها هستند کلیک کنید.

 

درباره چیدمان اتاق نشیمن کوچک، ادوا، ادواگالری، گالری ادوا، دکوراسیون داخلی ادوا، شوروم ادواگالری، مبلمان ادوا، مبلمان ادواگالری، آدرس ادوا گالری، نمون مبل ادواگالری