چگونه پارچه روکش مبل و صندلی انتخاب کنیم؟

چگونه پارچه روکش مبل و صندلی انتخاب کنیم؟

وقتی پارچه روکش مبلی یا صندلی را انتخاب می کنید، در واقع مانند این است که لباس خود را انتخاب می کنید. همانطور که هنگام پوشیدن لباس به وزن پارچه، جنس و رنگ و متناسب بودن آن توجه می کنید، باید در نظر بگیرید که مبلمان شما هم این موارد را دارد.

۱۳۹۹/۰۶/۲۳

 ممکن است به دلایل مختلف از جمله اینکه مبل نو خریده اید و می خواهید پارچه اصلی مبل شما کثیف یا سابیده نشود و یا پارچه اصلی مبل شما کهنه شده است اما ساختار اصلی مبل شامل اسکلت چوبی یا فلزی و فوم ها سالم هستند تصمیم به داشتن یک روکش مبل و صندلی گرفته اید. ما در این نوشته چند مورد را که به شما برای انتخاب یک روکش مبل و صندلی مناسب کمک می کند آورده ایم.

 

تعویض روکش مبل را فقط یک تغییر در نظر بگیرید

روکش ها، ظاهر صندلی یا مبل شما را تغییر می دهند، اما حس و ساختار زیرین آن تغییر نخواهد کرد. بنابراین اگر مبل و صندلی های شما فرسوده شده اند، یا فنرها بیرون زده اند، تهیه و تعویض روکش های جدید باعث راحتی و نوشدن  بیشتر آنها نمی شود.

روکش فقط تغییر ظاهر است نه ساختار. اگر مبلمان شما از هم باز شده است، این راه حل، ممکن است هزینه بیهوده ای باشد زیرا شما ایستادگی می کنید که از این طریق چیزی مهم را نادیده بگیرید. پس بهتر است مبلمان جدیدی بخرید.

 

طبق دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید

در مورد ظاهر متناسب و هماهنگ روکش مبل و صندلی خود با بقیه دکوراسیون منزل، عاقلانه تصمیم بگیرید. می توانید پارچه و روکشی راحت و نرم انتخاب کنید، یا طرحی متناسب با خطوط مبل یا صندلی تان برای شکل ظاهری رسمی تر، انتخاب کنید. بگذارید سبک تزئین عمومی منزلتان، شکل و طرح آن را به شما القا کند.

 

وزن پارچه رومبلی و صندلی مهم است

همه پارچه ها برای پوشاندن مبل مناسب نیستند. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از پارچه های بسیار سنگین مانند شنیل و مخمل خودداری کنید زیرا ممکن است خیلی مناسب شکل مبل یا صندلی نباشد. اما اگر قرار است قوانینی شکسته شود این مواد می توانند برای ظاهری کاملاً سفارشی و ساختاری خاص هم مناسب باشند. اما به عنوان یک قاعده کلی، پارچه های روکش  معمولاً باید دارای وزن متوسط باشند تا راحتتر روی مبلمان شما قرار بگیرند.

 

تاروپود محکم برای روکش مبلمان انتخاب کنید

هنگام انتخاب روکش، پارچه ای را که کاملاً در هم بافته شده باشد انتخاب کنید. رنگ یا الگویی را انتخاب کنید که اجازه ندهد پارچه زیر آن نمایان شود، وگرنه این همان تأثیری نمی شود که میخواهید ایجاد می کنید.

 

یک مدل بافت مناسب برای مبلمان انتخاب کنید

بافت ها به زیبایی و جلوه هر مبلمان می افزایند. قبل از تصمیم گیری در مورد روکش های مبل و صندلی ناهارخوری، استفاده از بافت را در نظر بگیرید. پارچه های بافتنی مانند پارچه جناغی ، داماسک یا جین می توانند علاقه بصری ایجاد کنند، در حالی که در برابر چروک شدن نیز مقاومت می کنند.

 

شکل و الگوی مناسب را در نظر بگیرید

همه اشکال بخوبی قابل انتخاب نیستند. اگر صندلی یا مبل شما یک قاب چوبی در اطراف دارد یا بازوهای چوبی دارد، ممکن است روکش نازک ایده خوبی نباشد زیرا از طریق پارچه، چوب و استراکچر مبل احساس می شود. قطعه ای که با پارچه پوشانده شده است شما را به این باور می رساند که احساس لطیفی خواهد داشت و سختی چوب زیر آن احساس خوشایندی نخواهد داشت.

 

جزئیات تزیینی را در نظر بگیرید

جزییاتی مانند لمسه و دکمه می تواند یک ویژگی جذاب در زیبایی مبلمان باشد. شما می توانید هنگام سفارش ساخت روکش مبل و صندلی، این جزییات را به سازنده سفارش دهید. همچنین می توانید بسته به ظاهری که می خواهید، نوارها، حاشیه ها یا دکمه ها با طراحی خاصی طبق سلیقه خودتان اضافه کنید.

 

اندازه دقیق روکش مبلمان را مشخص کنید

نیازی نیست که روکش های مبل شما به کف برسد، حتی می توان آنهایی که بلند است را به طولی سفارش داد که از اندازه پایه های مبل کوتاه تر باشد. وقتی روی مبل خود چارچوب چوبی دارید، بهتر است پایین آن را در معرض دید بگذارید. با این حال، اگر ترجیح می دهید می توانید با قرار دادن پلیسه روی آن قسمت از روکش، ظاهر آن را تغییر دهید.