چگونه مبل را به درستی اندازه بگیریم؟

چگونه مبل را به درستی اندازه بگیریم؟

هر بار که مبل جدیدی خریداری کردید ، قبل از تحویل پول نقد، آن را اندازه بگیرید. همچنین باید فضایی را که قصد دارید آن را قرار دهید را هم اندازه گیری کنید.

۱۳۹۹/۰۷/۱۳

هر بار که مبل جدیدی خریداری کردید ، قبل از تحویل پول نقد، آن را اندازه بگیرید. همچنین باید فضایی را که قصد دارید آن را قرار دهید را هم اندازه گیری کنید. اگر در حال خرید آنلاین هستید، قبل از خرید تمام این ابعاد را مدنظر داشته باشید. انجام این کار چند دلیل مهم دارد.

 

اهمیت اندازه گیری

افراد تحویل دهنده مبلمان گاهی اوقات مجبورند که بخواهند مبل را از طریق پنجره به خانه شما وارد کنند یا برای بردن مبل به داخل مجبور به جدا کردن مبل شوند. بعضی اوقات، مبل ها به دلیل اینکه از در داخل نمی آیند یا خیلی بزرگ یا خیلی کوچک برای اتاق هایی که در نظر گرفته شده اند، به فروشگاه ها برمی گردند.

اندازه گیری فقط برای قرار دادن مبل در داخل نیست بلکه برای اطمینان از مناسب بودن فضای اتاق است. خواه آن را جلوی دیوار قرار دهید یا در فضای باز نشسته باشید، باید متناسب با آن فضا باشد. شما همچنین می خواهید که مقیاس آن با سایر مبلمان و کل اتاق شما متناسب باشد.

 

اندازه گیری خانه شما

قبل از اینکه حتی به فکر خرید مبل باشید، باید خانه خود را اندازه بگیرید. از ورودی شروع کنید، سپس به تمام معابر، راهروها، راه پله ها یا درهایی بروید که مبل شما از آنجا عبور می کند تا به مکانی که قرار است برود برسد. حتماً برای مانور مبلمان خود چند سانتیمتر فاصله اضافی بگذارید.

 

روش اندازه گیری مناسب

هنگامی که مبل را اندازه می گیرید ، فقط در طول یا عرض متوقف نشوید زیرا این امر تصویر کاملی به شما نمی دهد و اندازه گیری ها نادرست است. نحوه اندازه گیری صحیح در اینجا است:

طول

طول را از بازو به بازو اندازه بگیرید زیرا این قسمت معمولاً وسیع ترین قسمت مبل است. شما باید مطمئن شوید که اندازه گیری های عرض را در وسیع ترین نقطه انجام می دهید. به عنوان مثال، اگر مبل انتخابی شما بازوهایی خیلی باز دارد، از خارج از وسیع ترین قسمت یک بازو به بازوی دیگر اندازه بگیرید و نه در پایین نزدیک پاها.

 

قد

قدم بعدی اندازه گیری قد است - کمر را در بالاترین نقطه اندازه بگیرید. به عنوان مثال، مبل پشتی شتری در مرکز بالاترین سطح را خواهد داشت. از آنجا به زمین اندازه بگیرید زیرا گاهی پایه های مبل متصل می شوند. اگر پایه های مبل پیچ خورده باشد، ممکن است فقط با اندازه گیری از بالا به پایین مبل فاصله بگیرید. اگر این اندازه گیری از داخل ورودی عبور کند، پس از قرار گرفتن مبل در داخل اتاق می توانید پایه ها را بچرخانید.

 

عمق

عمق مبل یکی از مهمترین اندازه گیری هاست. روش انجام این کار اندازه گیری از لبه خارجی صندلی تا انتها است. بهتر است این کار را از یکی از طرفین انجام دهید.

 

عمق مورب

مرحله بعدی اندازه گیری عمق مورب مبل است. این کار را با قرار دادن یک نوار اندازه گیری مستقیم از قسمت پشتی بالای قاب به قسمت جلویی پایین انجام می دهید.