چگونه مبلمان قدیمی را بازسازی کنیم؟

چگونه مبلمان قدیمی را بازسازی کنیم؟

پاسخ ساده به این سوال که آیا مبلمان قدیمی ما نیاز به تعمیر و نوشدن دارد یا نه، جواب آسان بله یا خیر است اما این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید مبل خود را به روز کنید، قبل از اینکه مجبور به انجام کاری گران و هزینه دار باشید، باید برخی از فاکتورها را در نظر بگیرید.

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

شما این مبلمان را از گزینه رفتن به محل زباله ها حذف می کنید، اما بدانید که رنگ آمیزی مجدد مبل قدیمی ممکن است هزینه ای بیش از هزینه ای که برای یک مبل جدید پرداخت می کنید داشته باشد. حتی بعد از اینکه دوباره روکش آن را تغییر دادید، بازهم ممکن است ناراحت کننده  شود و یا مطابق سلیقه و خواست شما نباشد. این را در نظر بگیرید که شما فقط روکش مجددی روی آن قرار دارید و قصد تغییر در درون آن را ندارید.

اقدام به تعمیر و بازسازی مبلمان،  تنها تحت چند شرایط زیر ارزشمند است، بخوانید:

 

اگر این یک میراث خانوادگی است

اگر مبل برای مدتی در خانواده شما بوده است و یک دارایی باارزش با سابقه و ارزش احساسی خاص بوده است، ممکن است بخواهید آن را حفظ کنید. موارد خاصی وجود دارد که غیر قابل تعویض هستند و شما نمی توانید ارزش پولی برای آنها بگذارید.

 

اگر این یک عتیقه با ارزش است

وقتی مبل راحتی دارید که قدمت آن به بیش از یک قرن می رسد و پول خوبی در آن سرمایه گذاری کرده اید، رنگ آمیزی مجدد آن منطقی است. این چیزی نیست که بتوان آن را با یک مبل کاملاً جدید جایگزین کرد. در این حالت، با رنگ آمیزی مجدد، شما در حال بازسازی یک اثرعتیقه هستید. با این حال، اگر این یک سرمایه گذاری است، نباید خود به خود اقدام کرد. برای انجام این کار از یک متخصص واجد شرایط استفاده کنید، اما هزینه آن زیاد است.

 

اگر استراکچرهای خوبی داشته باشد

اگر مبل شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است یا از یک قاب غیرمعمول استفاده می کند، استفاده از روکش داخلی منطقی است. به احتمال زیاد، هزینه رنگ آمیزی مجدد آن کمتر از خرید یک مبل جدید با کیفیت قابل مقایسه است. این خیلی اوقات اتفاق نمی افتد، اما ممکن است شما یک مبل کاملاً خوب داشته باشید که بتواند فقط با پوشاندن مجدد پارچه جدید به زندگی برگردد.
اگر قرار است ارزش رنگ آمیزی مجدد داشته باشد، فقط مطمئن شوید که مبلمان شما دارای یک قاب محکم و سطح صاف و صیقلی خوب است.

 

اگر هزینه کمتری داشته باشد

اگر مبل راحتی بسیار خوبی است و هزینه رنگ آمیزی مجدد آن نیز کمتر از تهیه مبل با ارزش قابل مقایسه است ، مطمئناً به دنبال آن باشید. ممکن است بخواهید از دو یا سه اثاثه یا لوازم داخلی دیگر برای همه پارچه و قطعات قیمت دریافت کنید و سپس آن را با مبلغی که برای مبل جدید با همان کیفیت می پردازید بسنجید.

به یاد داشته باشید که بین روکش پارچه ای مجدد و رنگ آمیزی مجدد تفاوت وجود دارد. روکشی مجدد پارچه فقط جایگزینی پارچه است و بیشتر یک تغییر در زیبایی ظاهری است. رنگ آمیزی مجدد می تواند شامل تعویض بالشتک های داخلی و فنرها، اصلاح چهارچوب یا ترمیم چوب باشد. تعمیر اثاثه یا لوازم داخلی شامل کار زیاد و جایگزینی مواد است و ماهیت ساختاری آن بیشتر است.

اگر فقط از پارچه ای که اکنون دارید خسته شده اید اما نمی خواهید برای یک مبلمان جدید سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنیم این مقالات را درباره نحوه انتخاب پارچه رومبلی بخوانید و اگر تصمیم به تعویض مبلمان و خرید یک ست مبلمان نو و مدرن هستید از نمونه های گالری مبلمان ادوا دیدن کنید.