چگونه بهترین پارچه رو مبلی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین پارچه رو مبلی را انتخاب کنیم؟

اولین چیزی که هنگام فکر کردن در مورد خرید مبلمان به ذهن شما خطور می کند این است که معمولاً چه رنگی را باید برای پارچه انتخاب کنید. این معمولا بزرگترین عامل در انتخاب پارچه است.

۱۳۹۹/۰۶/۲۰

در حالی که رنگ مهم است، عوامل دیگر نیز به همان اندازه مهم هستند.در این مطلب چند مورد از مهم ترین مواردی که باید در انتخاب پارچه مبل خود در نظر داشته باشید را معرفی کرده ایم.

ماندگاری پارچه رومبلی

اهمیت دوام پارچه بسته به نوع مبلمان، اتاق مورد استفاده و جنبه های شخصی خانواده متفاوت است، مانند اینکه کودکان و حیوانات خانگی در خانه زندگی می کنند. انتخاب پارچه شما باید این موارد را منعکس کند.
الگوهای بافته شده بیشتر از نمونه های چاپ شده و همچنین با تراکم بالاتر و بافت های محکم بیشتر دوام دارند. تعداد نخ به تعداد نخهای هر سانتیمتر مربع پارچه اشاره دارد و پارچه متراکم بیشتر عمر می کنند. پارچه ای را براساس افرادی که از مبل شما استفاده می کنند انتخاب کنید. اگر حیوانات خانگی شما مبل شما را با شما مشترکا استفاده می کنند، یک پارچه یا چرم میکروفایبر را در نظر بگیرید زیرا اینها می توانند در برابر سایش اضافی مقاومت کنند.
اگر مبل یا صندلی شما به صورت روزانه استفاده می شود، دوام پارچه مهم است.

سبک مناسب برای انتخاب پارچه مبلمان

پارچه ای انتخاب کنید که هماهنگ با مبلمان و هم دکوراسیون داخلی خانه شما باشد.
انتخاب پارچه شما باید متناسب با سبک و شخصیت قطعه مبلمانی باشد که روی آن را پوشانده است. به عنوان مثال، یک پارچه سنتی یک گزینه انتخابی برای یک مبل به سبک سنتی است. اگر شما دارای یک سبک ماجراجویانه از سبک و دانش فنی برای ادغام دو سبک به ظاهر متفاوت هستید، به دنبال آن بروید. این روش اصالت را به فضای شما می افزاید. 
برخی از پارچه ها اسپرت تر به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر رسمی تر به نظر می رسند. پارچه ای را انتخاب کنید که در سبک شما و روحیه دکوراسیون آن اتاق بازتاب دارد.
مقیاس الگو را در نظر بگیرید. این باید متناسب با اندازه مبلمان آن باشد که پوشش می دهد و همچنین اندازه اتاق. یک الگوی بزرگ پررنگ ممکن است در یک اتاق بزرگتر بهتر کار کند، در حالی که یک الگوی طراحی محو و یا کوچکتر می تواند برای فضای کوچکتر انتخاب بهتری باشد.

 

رنگ مناسب برای پارچه مبل

رنگ پارچه غالباً اولین انتخابی است که هنگام خرید مبلمان انجام می دهید و تأثیر بسزایی در دکوراسیون شما دارد، به خصوص اگر مبلمانشما یک مبل بزرگ باشد که بر اتاق مسلط باشد.
اطمینان حاصل کنید که انتخاب رنگ شما یکی از انتخاب هایی است که می توانید برای مدت طولانی با آن زندگی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بهترین کار این باشد که از رنگ بسیار پررنگ برای اتاق کوچکتر خودداری کنید، مخصوصاً اگر مبل شما نیز بزرگ است. خنثی ها به طور کلی امن ترین مسیر هستند زیرا با گذشت زمان تکراری نمی شوند.
اگر فرزند یا حیوانات خانگی دارید از پارچه های ظریف و رنگی پرهیز کنید. برای ایجاد روحیه مناسب اهالی خانه، دمای رنگ را در نظر بگیرید. رنگ های گرم و سرد بر روحیه اتاق تأثیر می گذارد و این جنبه باید بخشی از تصمیم شما برای انتخاب مناسب پارچه رومبلی باشد. از رنگهای مرسوم، مد روز پرهیز کنید، مگر اینکه آنها را دوست داشته باشید. آنها می توانند مدت ها بدون نیاز به ریکاوری مبل یا صندلی قدیمی زیبا باشند.

 

ملاحظات خاص در انتخاب پارچه مبل

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از انتخاب روکش مبلمان انتخاب کنید. اینها مربوط به محیطی است که می توانید کاناپه خود را در آن قرار دهید.

  • آیا اتاق شما آفتاب زیادی دارد و یا سایه دارد؟
  • آیا حیوانات خانگی وجود دارد که مبلمان را با شما به اشتراک استفاده بکنند؟
  • آیا کسی از حساسیت فصلی وآلرژی رنج می برد؟

 

مقاومت در برابر رنگ پریدگی: این فاکتور مهم است اگر در اتاقی قرار بگیرد که نور خورشید زیاد یا نزدیک پنجره باشد.

مقاومت در برابر کپک: اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید به دنبال پارچه ای باشید که در برابر کپک مقاوم باشد.

آلرژی: پارچه ای مانند میکروفایبر را برای آلرژی های خاص در نظر بگیرید زیرا بدون پرز است و گرد و غبار را جذب نمی کند.

حیوانات خانگی: اگر حیوانات خانگی دارید از استفاده پارچه های ظریف مانند ابریشم یا هر پارچه با بافت ظریف خودداری کنید. به جای آن روکش مبل های مناسب حیوان خانگی انتخاب کنید.