چگونه عناصر مردانه را در دکوراسیون داخلی نمایش دهیم؟

چگونه عناصر مردانه را در دکوراسیون داخلی نمایش دهیم؟

برای دکوراسیون داخلی یک اتاق مردانه، شاید این تصور منصفانه نباشد اما همیشه طراحی داخلی تمرکز مشخصی روی عناصر زنانه داشته است. با این حال ایجاد فضایی کاملاً مردانه و همچنین شیک و معاصر کاملاً امکان پذیر است، به شرط آنکه از عناصر مناسبی برای گنجاندن آن آگاه باشید.

۱۳۹۹/۰۶/۱۸

 

از نظر عموم مردم، تزیینات و دکوراسیون اتاق یک مرد ممکن است به یک تختخواب، تلوزیون و یک کمد خالی از لباس ختم شود. نهایتا یک مبلمان قدیمی و لوازمی که هیچ سازگاری باهم ندارند.
شاید این تصور منصفانه نباشد اما همیشه طراحی داخلی تمرکز مشخصی روی عناصر زنانه داشته است. با این حال ایجاد فضایی کاملاً مردانه و همچنین شیک و معاصر کاملاً امکان پذیر است، به شرط آنکه از عناصر مناسبی برای گنجاندن آن آگاه باشید. در این مطلب به مواردی که می‌توانید برای تقویت 

 

رنگ‌های مردانه در چیدمان و دکور اتاق

مهم نیست که چه اتاقی را تزئین می کنید یا می خواهید از چه سبکی استفاده کنید، همیشه ایده خوبی است که انتخاب پالت رنگ را اولین قدم خود قرار دهید. البته، یک اتاق مردانه جایی نیست که شما بتوانید سایه های روشن زرد یا صورتی زیادی پیدا کنید (البته ممکن است برخی از آنها را پیدا کنید). البته برای رنگ اتاق پسر بچه ها دامنه متفاوتی وجود دارد، از سایه های تیره رنگ از یک طرف، و خنثی های گرم در طرف دیگر.
پالت های خنثی کلاسیک مانند سیاه و سفید در هر فضای مردانه به خوبی کار می کنند. با توجه به تمایل به تناژهای تیره تر، رنگ آمیزی رنگ راهی مهم برای از بین بردن بلوک های رنگی است. برای این نقش، فلزات گرم مانند طلا یا برنج همیشه یک راه خوب برای انجام این کار است.

 

الگوهای هندسی در مبلمان و چیدمان

به استثنای احتمالی گلهای روشن یا پروانه ها (اگرچه هر كدام می توانند در فضای مناسب مردانه جایی پیدا كنند)، دشوار است كه الگویی را دقیقاً مردانه یا زنانه تعریف كنید. اما برخی از آنها استدلال بهتری ارائه می دهند.
به طور کلی، شما نمی توانید با استفاده از یک الگوی هندسی قوی در فضای مردانه اشتباه کنید. طراحی مردانه همه چیز در مورد خطوط مستقیم و لبه های تیز است، برخلاف انحنا و رنگ سبک های زنانه تر، بنابراین داشتن الگوهای هندسی روی منسوجات و لوازم جانبی به شما امکان می دهد که زیبایی را در کل فضای خود ببافید.
یک راه عالی برای دستیابی به آن، استفاده از فرش است. فرشهای ترکمنی ، با رنگ بژ و سیاه فضا را به سرعت به یک دکور کلاسیک تبدیل می کند و یک انتخاب عالی برای فضاهای مردانه است. رنگ های خنثی و الگوی هندسی الماس برای قرار گرفتن در فضای سنگین خنثی یا روشن کردن فضای خنک کننده ایده آل است. با توجه به اندازه فرش، مقیاس الگو می تواند علاقه بصری به کل اتاق ایجاد کند و نیاز به منسوجات طرح دار دیگر را کاهش دهد.
اگر واقعاً احساس خلاقیت می کنید، به دنبال تکه هایی از مبلمان باشید که دارای طرح هندسی باشند.

 

ترکیبی از بافت‌ها در دکوراسیون

شاید حتی بیشتر از الگو، فضاهای مردانه ترکیبی از بافت ها هستند، با تأکید بر سطوح سخت و خشن. مواد طبیعی مانند سنگ و چوب همیشه اولین گزینه ها برای ایجاد فضایی با احساس مردانه تراشیده هستند. دیوارهای آجری یکی دیگر از مناسب ترین هاست که به رنگ و همچنین بافت افزوده است.
همچنین، در سمت معادلات اولیه ساخته دست بشر، فلزات همچنان به عنوان یک بافت ارجح شناخته می شوند. از سنگهای خشن، آجر یا چوب، مواد فلزی می توان در مقادیر کم از طریق لوازم جانبی و وسایل روشنایی یا قطعات بزرگتر استفاده کرد.

 

طیف وسیعی از لوازم جانبی و اکسسوری

فقط به این دلیل که اتاقی که تزئین می کنید متناسب با سلیقه یک مرد طراحی شده است، به این معنی نیست که گزینه های لوازم جانبی و اکسسوری شما محدود است. به دنبال تکه هایی باشید که به بافت اتاق اضافه می کنند، مانند ظروف سنگی، مجسمه ها یا ظروف سفالی. کتاب ها یکی دیگر از گزینه های مناسب، به ویژه آثار قدیمی با صحافی جلد چرمی است. سرانجام، تکه های پارچه ای مانند بالش های نشیمن گزینه ای عالی برای افزودن رنگ و الگو به فضا هستند.

 

هنرهای رنگارنگ در درکوراسیون داخلی

هنر نقطه نهایی کامل برای هر فضایی است و فضاهای مردانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هنر یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن لکه هایی با رنگ روشن به یک فضای خشن یا خنثی است. دیوارهای گالری عکس با ترکیب چندین قطعه، صحنه چشم نوازی ایجاد می کنند در حالی که فرصت هایی را برای گنجاندن هنرهای دیواری غیر سنتی فراهم می کنند. عکاسی سیاه و سفید همچنین برای فضاهایی با احساس آرامتر و بازتابنده تر، یک امکان خارق العاده است.
در آخر، به دنبال راه هایی برای اتصال هنر خود به دکوراسیون وسیع تر باشید. استفاده از قطعات هنری برای برداشتن و انعکاس الگوها و رنگهای موجود در فرش و منسوجات، روشی برای ایجاد ظاهری متنوع و لایه لایه است که به عمق اتاق انسان‌محور شما می افزاید.

 

چرم در دکوراسیون داخلی

بیایید این را بپذیریم: خواه در حال طراحی اتاق برای پسری باشید، یا مردی که قصد تغییر دکوراسیون خود را دارد، باید حداقل یک قطعه چرمی داشته باشید - هرچند بیش از یک مورد به هیچ وجه هم بد نیست.
چرم یکی از آن مصالح کاملاً مردانه است که تقریباً در هر فضایی که هدف آن زیبایی شناسی مردانه باشد کار می کند. تکه های بزرگی مانند مبل های چسترفیلد یا صندلی های تک و یا میزهای چرمی، بهترین تکه های کانونی برای فضاهای مردانه هستند، و یک احساس کلاسیک بی انتها را به ارمغان می آورند که می توانید با استفاده از بافت ها، لوازم جانبی و هنرهای مختلف از آنها استفاده کنید. از همه بهتر، چرم را می توان در رنگ های مختلف، از سیاه تا قهوه ای گرم و حتی سفید یافت، بنابراین به هر روشی که برای ترکیب چرم انتخاب کنید، می تواند تأثیر زیادی در اتاق شما بگذارد.