6 نکته برای دکوراسیون خانه های کوچک

6 نکته برای دکوراسیون خانه های کوچک

هنگام انتخاب مبلمان برای یک فضای کوچک، از فکر کردن در خارج از قوانین نترسید. در حقیقت ، این یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این است که در نهایت با یک فضای زیبا و متناسب با سبک زندگی خود روبرو خواهید شد.

۱۳۹۹/۰۶/۱۰

 

فضاهای کوچک کم ارزش هستند. چیز خاصی در مورد زندگی در یک خانه کوچک و عجیب وجود دارد. تزئین منطقه ای که فضای شما محدود است به شما امکان می دهد تا روی عملکرد متمرکز شوید. شما مجبور هستید که به عملی بودن فضا فکر کنید و فقط با وسایلی که واقعاً دوستشان دارید آنجا تزئین کنید. تصور اینکه همه دکوراسیون شما در یک اتاق کوچک قرار گیرد می تواند ترسناک باشد، اما لازم نیست که باشد. اگر فضای زیادی برای دکوراسیون ندارید، به این معنی نیست که خانه شما نمی تواند بی نظیر و افسانه باشد. تنها با چند نکته مفید، فضای کوچک شما می تواند زیبا، کاربردی و راحت باشد.

 

از رنگ و تعادل استفاده کنید

بیایید با شکستن برخی قوانین شروع کنیم. زندگی در یک فضای کوچک به این معنی نیست که شما باید از استفاده از رنگهای روشن استفاده نکنید، یا اینکه نمی توانید اتاقهای خود را با کاغذ دیواری پررنگ برجسته کنید. همه چیز در مورد ایجاد تعادل است. سایه روشن مورد علاقه خود را به دیوار بمالید و با افزودن چند قطعه ساده رنگی در دکوراسیون داخلی تعادل ایجاد کنید. سعی کنید چند قاب عکس زیبا یا مبلمان با رنگ خنثی بخرید تا تعادل ایجاد شود.

 

اضافه کردن نور به دکوراسیون

نور یک قسمت اساسی در هر فضای زندگی است، اما داشتن نور مناسب هنگام زندگی در یک فضای کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است. اطمینان از روشن بودن فضای كوچك شما به خانه شما كمك می كند تا احساس بازتر و تنفس بیشتری داشته باشید. نور طبیعی ایده آل ترین است، اما اگر این مورد در دسترس نیست، سعی کنید نور بالای سر و همچنین چند لامپ روی میز یا کف برای محیط اضافه کنید.

 

از آینه استفاده کنید

آینه ها یکی از بهترین راه ها برای بزرگتر و بازتر بودن اتاق هستند. اضافه کردن یک آینه بزرگ دیوار یا کف به اتاق نشیمن یا اتاق های خواب شما این توهم را ایجاد می کند که فضا بزرگتر از واقع است.

 

یک نقطه کانونی در چیدمان ایجاد کنید

نقطه کانونی در یک فضای کوچک زندگی به اتاق اجازه می دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. داشتن بسیاری از ویژگی های کوچک در داخل یک اتاق و هیچ نقطه کانونی نمی تواند فضای فضا را بهم ریخته و بی نظم کند. یک دیوار گالری اضافه کنید یا یک قطعه بزرگ هنری را آویزان کنید. این کار چشم شما را به قسمت کانونی مورد نظر جلب می کند و توجه کمتری به این واقعیت می شود که فضا  کوچک است .

 

روی دیوارهای فضای خانه کار کنید

اگرچه فضای شما کم است، اما فضای دیوار و ارتفاع زیادی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد. پرداختن به مسائل مربوط به جادادن وسایل می تواند یکی از ناامیدکننده ترین موارد در مورد زندگی در یک فضای کوچک باشد. بسیاری از این مشکلات با مقدار فضای موجود بر روی دیوارهای شما قابل حل است. سعی کنید از قفسه های کتاب استفاده کنید و قلاب های مختلفی را برای نگه داشتن چیزهایی مانند دوچرخه یا گلدان و قابلمه نصب کنید.

 

از مبلمان و اشیا چند منظوره استفاده کنید

در آخر، هنگام انتخاب مبلمان برای یک فضای کوچک، از فکر کردن در خارج از قوانین نترسید. در حقیقت ، این یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این است که در نهایت با یک فضای زیبا و متناسب با سبک زندگی خود روبرو خواهید شد. هنگام تهیه مبلمان برای منزل خود ، همیشه باید به این فکر کنید که مبلمان چگونه بیشتر کار می کنند. وجود یک اتاق میهمان احتمالاً برای شخصی که فضای کافی برای شما ایجاد می کند یک گزینه نیست ، بنابراین درعوض سعی کنید یک کاناپه کشویی مناسب یا یک فوتون شیک برای بازدیدکنندگان بالقوه پیدا کنید. در اتاق ناهار خوری به جای یک میز بزرگ چرا یک میز تاشو نصب نمی کنید؟ با انجام این کار، شما در هزینه خود صرفه جویی می کنید و به یک قطعه اجازه می دهید اهداف زیادی را به دکوراسیون داخلی منزل شما ارائه دهد.