ترفندهای روشن کردن اتاق خواب تاریک

ترفندهای روشن کردن اتاق خواب تاریک

شما محکوم نیستید که در یک اتاق خواب شبیه غار زندگی کنید و نه مجبورید بودجه خود را صرف استخدام یک پیمانکار برای معماری جدیدی کنید. ایده های اتاق خواب تاریک ترفندهای تزئینی ساده ای هستند که می توانند نور را حتی به تاریک ترین اتاق خواب بکشند.

۱۳۹۹/۰۶/۱۰

وقتی زمان خواب فرا می رسد، هرچه اتاق خواب شما تاریک تر باشد، بهتر است. نور تولید ملاتونین ، هورمون مسئول تنظیم چرخه خواب را در مغز مختل می کند. اما اگر اتاق خواب شما حتی در طول روز تاریک باشد چه؟ این یک مشکل رایج است، اما حل آن دشوار است اما ناامید نشوید - شما محکوم نیستید که در یک اتاق خواب شبیه غار زندگی کنید و نه مجبورید بودجه خود را صرف استخدام یک پیمانکار برای معماری جدیدی کنید. ایده های اتاق خواب تاریک ترفندهای تزئینی ساده ای هستند که می توانند نور را حتی به تاریک ترین اتاق خواب بکشند.

 

نور اضافی را وارد کنید

اگر اتاق خواب شما نور طبیعی کافی دریافت نمی کند، باید نور را خودتان تأمین کنید. اما یک چراغ را روی کمد شب خود قرار ندهید و آن را تمام شده صدا بزنید. داشتن تنها یک منبع نور سایه های زیادی ایجاد می کند، به اتاق خواب شما احساس وحشتناکی می بخشد و فضای خارج از دایره نور لامپ را مثل همیشه تاریک می کند. در عوض، اتاق خود را حداقل با دو و ترجیحاً سه منبع نور روشن کنید.

شما همیشه به یک چراغ روی تخت خواب یا نصب شده به دیوار نزدیک تخت خود نیاز خواهید داشت.  در صورت امکان یک نور سقفی اضافه کنید - با پنکه سقفی بخرید و دو برابر سود ببرید.

 

رنگ دیوار خود را عاقلانه انتخاب کنید

این به نظر غیرطبیعی است، اما اگر اتاق خواب شما تاریک است، دیوارهای سفید بهترین راه حل نیستند. اگرچه رنگ های روشن می توانند به بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک کمک کنند، اما در ایجاد فضای تاریک در اتاق تاریک چندان عالی نیستند. رنگ سفید و سایر رنگهای روشن هنگام انعکاس نور ، روشن و شاد به نظر می رسند ، اما در یک اتاق بدون نور کافی ، نور کافی برای انعکاس وجود ندارد. این باعث می شود که دیوارهای سفید رنگ سایه ای خاکستری و سایه ای به خود بگیرند و فضای اتاق را تاریک و غیر جالب نشان دهند.

در عوض ، برای دیوارهای خود یک رنگ کاملاً اشباع شده و با تنالیته ملایم انتخاب کنید. در یک اتاق خواب تاریک، رنگ روشن شدت آن را از دست می دهد و رنگ تیره میانه کمی تیره تر به نظر می رسد. رنگهای خنک ، خنک و عمیقی از رنگهای سبز، آبی، خاکستری و حتی بنفش برای ایجاد فضای آرامش بخش مورد نظرتان در اتاق خواب بهترین است.

 

آینه ها دو وظیفه دارند

یک آینه بزرگ در اتاق خواب بدون توجه به سطح نور یک امر ضروری است. با این حال ، در یک اتاق خواب با نور کم، آینه برای انعکاس هر نوری که وجود دارد نیز کار می کند و همچنین فضا می درخشد و برخی از تاریکی ها را از بین می برد. در صورت امکان، آینه خود را از پنجره ای که به طبیعی ترین نور می رسد آویزان کنید تا نور اطراف فضا را بیشتر منعکس کند.

 

پوشش های پنجره خود را  شفاف انتخاب کنید

یک اتاق خواب کم نور محلی برای پارچه های سنگین یا پوشش پنجره نیست که نور طبیعی کمی را که به اتاق می رسد ، مسدود می کند. در عوض ، از پارچه های پرده ای استفاده کنید که می تواند برای حفظ حریم خصوصی در شب پایین بیاید. پوششی روی پنجره ها بچسبانید تا مقداری کنتراست در برابر دیوارها ایجاد کنید.

 

ملافه و لوازم جانبی باید تضاد ایجاد کنند

در یک اتاق خواب تاریک، اگر دقت نکنید ، مبلمان و تختخواب و لوازم جانبی می توانند در تاریکی گم شوند. اگر دیوارهای خود را با رنگ ملایم  یا رنگ، روشن کرده اید ، با مبلمان در انتهای متوسط کنتراست اضافه کنید و جلوه روشن کننده را با ملافه و لوازم جانبی به رنگ سفید یا رنگ روشن دیگر کامل کنید. این بیشترین استفاده را از نور محدود اتاق می کند و به اندازه کافی کنتراست ایجاد می کند تا چیزها را جالب نگه دارد.

اتاقی که نور طبیعی کمی دریافت می کند، لازم نیست چیز بدی باشد . در تابستان خنک تر می ماند و صبح های آخر هفته شاد را که می خواهید دیر بخوابید با تابش آفتاب شدید از خواب بیدار نمی شود.